Wyśpij się, a schudniesz!

Nigdy nie będziesz naprawdę zdrowa, jeżeli nie zaczniesz się porządnie wysypiać. O szczupłej sylwetce możesz zapomnieć.  Najnowsze badania potwierdzają, że osoby, które śpią krócej, ważą zwykle znacznie więcej.

Brak snu nie tylko upośledza Twój metabolizm i czyni Cię bardziej podatną na dodatkowe kilogramy, ale także zwiększa ryzyko zachorowania na cukrzycę, choroby serca i inne choroby.

Jeśli masz problem z zapewnieniem sobie zaleconych 8-9 godzin snu, spróbuj przez kilka dni dokładnie obserwować Twoje zwyczaje związane ze spaniem- notuj kiedy jesteś najbardziej senna, w których godzinach zasypiasz najszybciej a kiedy masz z tym największy problem, kiedy się wybudzasz i co jest przyczyną wybudzenia, czy miewasz sny, czy nie nie, o których godzinach kładziesz się i budzisz w dni wolne od pracy. Dodatkowo, staraj się zapisywać, co jesz danego dnia, co pijesz i w jakich godzinach to robisz.

Czy uprawiasz sport? Jakiego rodzaju? Kiedy? Jakie leki bierzesz w ciągu dnia i przed snem?

Jeśli nadal nie jesteś w stanie dojrzeć przyczyny bezsenności, porozmawiaj z lekarzem.

A co, jeżeli nie jesteś w stanie dostatecznie długo spać w trakcie roboczego tygodnia? Czy powinnaś ?wysypiać się na zapas? w ciągu weekendu?

Nie jest to najlepsze rozwiązanie. Może sprawić, że będziesz się czuła bardziej ociężała i senna- wykazują badania przeprowadzone przez  Houston?s University of Texas.

Dlaczego tak się dzieje?

Śpiąc do południa w weekend, jeśli w tygodniu wstajesz bardzo wcześnie, wprowadzasz w błąd zegar biologiczny w Twoim mózgu, co sprawia, że nie wie on, kiedy jesteś w Reklalma – zobacz rolety okienne Rolety na wymiar poznań szczytowej formie i kiedy potrzebujesz najwięcej energii- wyjaśnia dr  Michael Smolensky, autor książki The Body Clock Guide To Better Health (Zegar ciała dla lepszego zdrowia).

Lepszą strategią jest wczesne wstawanie rano i popołudniowa drzemka w ciągu tygodnia- nie dłuższa, niż 20 minut, jakkolwiek trudne może się to wydawać na początku (zarówno zaśnięcie, jak i obudzenie się po 20 minutach). Dłuższe drzemki zakłócają zegar biologiczny i zaburzają jego rytm. Jeśli potrzebujesz motywacji, pomyśl, że najbardziej kreatywne umyły wszechczasów, w tym między innymi Salvador Dali i Albert Einstein regularnie drzemali w ciągu dnia.

Dodatkowo pamiętaj, że szczuplejsze kobiety śpią zwykle znacznie dłużej, niż ich pulchne koleżanki- to już wielokrotnie zostało udowodnione i omówione na Szczuplejszej.